Ile pić dziennie?

8
1561

Ile pić dziennie?

Osoba dorosła o umiarkowanej aktywności powinna dostarczyć organizmowi w ciągu dnia około 3 litrów płynów. Z czego połowa powinna być uzupełniana w postaci napojów, a druga pochodzić z pokarmu oraz procesów zachodzących w organizmie.

Zapotrzebowanie na płyny związane jest z faktem, że w ciągu doby około 5% płynów tracimy w procesie oddychania, a pozostałą część wraz z potem i moczem.

Skutki niedostatku płynów

Braki płynów w organizmie powodują ból głowy i ogólne pogorszenie samopoczucia. Spada także wydolność fizyczna i umysłowa organizmu.

Niemowlęta

Prócz mleka matki lub z butelki nie potrzebują dodatkowego uzupełniania płynów.

W wyjątkowych sytuacjach: upału, biegunki, gorączki dodatkowe płyny mogą okazać się konieczne.

Starsze dzieci spożywające już posiłki dla niemowląt powinny przyjmować dodatkowo około 400 ml płynów dziennie.

Dzieci

Roczne dziecko powinno wypijać około litra napojów dziennie, a od czwartego roku ilość płynów powinna być zwiększana.

Młodzież i dorośli

Przeciętnie dorosły człowiek potrzebuje dostarczyć organizmowi około półtora do dwóch litrów samych napojów. Ponadto drugie tyle dostarczane jest wraz z pokarmem oraz w procesach utleniania.

Osoby pracujące fizycznie lub regularnie ćwiczące powinny dodatkowo uzupełniać płyny (powyżej 1.5 – 2 litrów).

Podobnie w dni upalne płyny powinny być uzupełniane na bieżąco w zwiększonej ilości.

W ekstremalnych warunkach klimatycznych mogą dochodzić nawet do 10 litrów dziennie (np.: wycieczka po pustyni).

Ile pić na raz?

Płyny należy porcjować. Dostarczać w niewielkich ilościach podczas całego dnia.

Przyjmowanie zbyt dużych porcji płynów na raz grozi przewodnieniem.

Woda mineralna, czy woda smakowa?

Wody smakowe, to nowość na naszym rynku. Jednak nie należy ich mylić z wodami mineralnymi czy źródlanymi. Wody smakowe bliższe są recepturowo napojom niż wodzie. Niektóre potrafią dostarczyć nawet 300 kcal (1.5 litrowa butelka) ze względu na zawartość środków słodzących (m.in. cukru) oraz konserwantów chemicznych. Naturalna woda nie dostarcza żadnych kalorii.

8 KOMENTARZE

  1. czy jest grożne gdy człowiek pije zbyt dużo wody dziennie powyżej 5 litrów i8 jest to kobieta która nie pracuje fizycznie?

  2. Grzesiek teoretycznie nie da sie pić za dużo, bo układ moczywy od razu to wydali. Tylko trzeba sie zastanowic nad przyczyna spozywania tak duzej ilosci płynów (potrzebujemy ok 2-3 litrów). Warto zrobić badania i sprawdzić czy to nie jest oznaka jakiejś choroby… Pozdrawiam

  3. Ja jak ćwiczyłem siłowo bez odżywek ale to trening był rodem hardcorowy piłem do 4litrów dziennie teraz taki lekki trening pije 3l Ja z płynami nie mam problemów. Przez pewien czas nie ćwiczyłem piłem do 2l Zresztą to wszystko zależy od warunków otoczenia:)

  4. Witam. Mam lat 17 od rana do treningu wypijam okolo 2 l wody na samym treningu wypijam tez 2 litry wody. napewno woda powoduje przyrost masy co zauwazylem po sobie::)pozdrawiam

  5. Mój syn (9 lat) nie chce pić. Martwię się, bo przecież dzieci potrzebują dużo płynów, zwłaszcza w te upały. Jak mam go zmusić do picia?

  6. Karolino, zamiast zmuszać synka do picia sprobuj go zachecic. Oczywiście możesz najzwyczajniej w swiecie nalac mu wody do szklanki i kazac wypic pod grozba jakiejs kary, ale zamiast tego wytlumacz mu ze jesli nie bedzie pil nie bedzie rosl tak szybko jak rowiesnicy. Mozesz tez dodawac do wody swiezego soku cyryny, pomaranczy, mandarynki, wrzucac plasterek owocu, podawac w jego ulubionych szklankach ze slomka itp. Takie rzeczy zachecaja dziecko do picia.

  7. Jaką wodę pić ? Taka która jest reduktorem czyli bogatą w wodór, dzięki któremu odmładzamy cały swój organizm 🙂 ,

    okazuje się, że wodór jest najsilniejszym antyultleniaczem, nawet silniejszym niż antyoksydanty roślinne.

    pozdrawiam i do usłyszenia
    Iza

ZOSTAW ODPOWIEDŹ