Jak wzmocnić włosy

0
617

Stosowanie diet, zaburzania hormonalne, infekcje to niektóre z przyczyn osłabienia włosów. W efekcie stają się one suche i łamliwe. Jak wzmocnić włosy?

Przyczyny

Wypadanie włosów jest naturalnym zjawiskiem fizjologicznym. Gdy jednak utrata włosów jest zbyt duża a ilość traconych włosów przekracza około 100 w ciągu jednego dnia, może to być sygnał do zdiagnozowania przyczyny.

  • Awitaminoza, czyli niedobór niektórych witamin wywołany stosowaniem diety ubogiej w składniki odżywczej może doprowadzić nie tyko niedostatecznego dostarczenia organizmowi witamin, ale jednocześnie do powstania zaburzeń w ich wchłanianiu. Na wypadanie włosów największy wpływ może mieć niedobór witamin z grypy B, w szczególności biotyny – witaminy H, która reguluje pracę gruczołów łojowych. Jej niedobór może spowodować nadmierne przetłuszczanie się włosów, a w efekcie ich wypadanie.
  • Zabiegi pielęgnacyjne takie jak suszenie zbyt gorącym powietrzem, używanie lokówki i prostownicy a także zbyt energiczne rozczesywanie włosów mogą uszkodzić ich strukturę. Podobne efekty powoduje koloryzacja włosów, trwała ondulacja i rozjaśnienie. W efekcie tych zabiegów, włosy stają się łamliwe i podatne na wypadanie.
  • Choroby skóry głowy w szczególności łupież tłusty powoduje zaburzenie mikrokrążenia komórek skóry głowy, hamując dostarczanie składników odżywczych do mieszków włosowych. Do utraty włosów może dojść również w wyniku nadmiernej produkcji sebum w przebiegu łojotokowego zapalenia skóry.
  • Niedokrwistość będąca skutkiem niedoboru żelaza pogarsza kondycję włosów i nasila ich wypadanie.
  • Stres wpływa na zwiększenie produkcji protaktyny, której zbyt wysoki poziom jest kolejnym powodem wypadania włosów. Sytuacje stresujące obniżają też odporność organizmu, która również nie pozostaje obojętna na stan włosów.
  • Zaburzenia hormonalne, w szczególności niedobór estrogenów (np. po urodzeniu dziecka, po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych, w okresie menopauzy) powodują bardziej intensywne wypadanie włosów.
  • Niektóre leki, takie jak antybiotyki, leki przeciwzakrzepowe, leki stosowane w chorobach tarczycy i problemach reumatologicznych zawierają substancje zaburzające pracę mieszków włosowych.

Odpowiednie dobranie preparatów pielęgnacyjnych

Nieodpowiedni szampon nie tylko nie pomaga słabym włosom, ale dodatkowo może usuwać z nich wilgoć. W efekcie zastosowania niewłaściwego szamponu, włosy staja się suche, łamliwe i podatne na nadmierne wypadanie. Aby więc zapobiec tego rodzaju skutkom, warto dobrać szampon odpowiedni do rodzaju włosów, a w przypadku pojawienia się problemów z osłabioną kondycją włosów, stosować szampony łagodne z dodatkiem substancji odżywczych.

Pielęgnacja włosów nie polega jednak wyłącznie na ich myciu. Niezbędne jest też odżywianie struktury włosa przy użyciu specjalnych odżywek, maseczek i balsamów przywracających włosom wilgoć i utrzymanie ich właściwego poziomu pH.

Zadbaj o zdrowe odżywianie

Jakość naszych włosów w dużej mierze zależy od sposobu odżywiania. By cieszyć się bujną czupryną zdrowych włosów, należy zadbać, by na talerzu znalazła się obowiązkowo porcja pożywienia zawierająca niezbędne dla organizmu składniki, w tym witaminy i mikroelementy. Przykładowo dzięki witaminom z grupy B, włosy są zdrowsze i dłużej opierają się siwiźnie. Na ich kondycję pozytywnie wpływa też beta-karoten, żelazo, potas, jod, wapń i witaminy A, C, E i D.

Dieta jak wzmocnić włosy

Na liście obowiązkowych produktów, które wpływają na polepszenie stanu włosów powinny znaleźć się:

  • Ciemny ryż – zawierający białko, żelazo, wapń i witaminy z grupy B,
  • Pełnoziarniste pieczywo bogate w witaminę E i witaminy z grupy B, żelazo, potas i fosfor,
  • Jajka będące źródłem białka, żelaza, wapnia, potasu, fosforu, magnezu i witamin A, E i z grupy B,
  • Ryby morskie (halibut, tuńczyk, szprot, śledź, makrela) bogate w kwasy Omega-3 i jod,
  • Świeże warzywa zielone (sałata, brukselka, brokuły, natka pietruszki, szparagu) bogate w mikroelementu i witaminy A, E i z grupy B,
  • Żółte i pomarańczowe, czerwone owoce i warzywa (marchew, papryka, jabłko, brzoskwinia) będące źródłem beta-karotenu,
  • Kiełki roślin dostarczające organizmowi cenne proteiny, witaminy B, C i A, mikroelementy (żelazo, potas, siarka, cynk, magnez, selen) wpływają na wzmocnienie cebulek włosów,
  • Drożdże piwne bogate w białko, biotynę i witaminę B5 wpływają na zahamowanie procesu wypadania włosów,
  • Mleko i jego przetwory są źródłem wapnia i witamin z grupy B.

Preparaty wzmacniające włosy

Kondycje włosów można również poprawić stosując doustne preparaty wzmacniające zawierające biotynę, witaminę A+E i cynk. Codzienną dietę warto również wzbogacić o herbatki ziołowe z pokrzywy i skrzypu, które poprawią strukturę włosa.

Dobre efekty mogą również przynieść preparaty do wmasowania w skórę głowy, które powodują lepsze ukrwienie mieszków włosowych i dostarczają niezbędnych substancji ożywczych.

Źródło zdjęcia: fitnessinspiration.tumblr.com via Melly on Pinterest

reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here