Dieta i jej zastosowanie

0
588

Stosowanie dietyNie wystarczy sięgnąć po kolejny krem czy maseczkę, aby mieć piękne paznokcie, włosy, lub aby pozbyć się cellulitu. Dieta, która się stosuje ma na to wpływ.

Dieta na piękne paznokcie

Aby móc cieszyć się pięknymi, zdrowymi i błyszczącymi paznokciami, należy przede wszystkim każdego dnia wypijać około 2 litry naturalnej, niegazowanej wody mineralnej, która oczyszcza organizm z toksyn. Ponadto na talerzu powinny znaleźć się produkty w bogate w niezbędne witaminy i mikroelementy:

  • żelazo, którego źródłem są: podroby, ziarno soi, ziarno soczewicy, żółtko jaja, natka pietruszki, pestki dyni i słonecznika, siemię lniane oraz płatki zbożowe,
  • wapń, którego źródłem jest głównie mleko i jego przetwory oraz ziarno soi,
  • biotyna, którą znajdziemy w produktach sojowych i naturalnym (brązowym ryżu),
  • kwas foliowy, zawarty w mące kukurydzianej oraz czerwonej i zielonej soczewicy,
  • witaminy z grupy B, których źródłem są wszystkie płatki zbożowe i kasze,
  • cynk, którego źródłem są ziarna soi, czerwona soczewica, siemię lniane, zarodki pszenicy, płatki owsiane, żytnie i pszenne,
  • magnez zawarty w czekoladzie, nasionach dyni, słonecznika, soi, płatkach zbożowych, zarodkach pszenicy, kaszach oraz soczewicy czerwonej i zielonej.

Dieta przeciwdziałająca cellulitowi

Cellulit, czyli tzw. „pomarańczowa skórka” to zaburzenie wynikające z nierównomiernego rozmieszczeniu tkanki tłuszczowej, wody i produktów przemiany materii pod skórą. Jego przyczyną jest zaburzony metabolizm i wadliwe utlenianie z organizmu związków organicznych zawartych w pożywieniu. Jeśli nie zostaną w pełnie wydalone z organizmu toksyczne produkty przemiany materii, zostają one umiejscowione między komórkami tłuszczowymi, tworząc nierównomierne fałdy i zgrubienia (cellulit).

Do powstania cellulitu przyczynia się więc niewłaściwa dieta obfitująca w produkty kwasotwórcze ( słodycze, białe pieczywo, mięso), węglowodany proste (cukier, słodycze) a także duże ilości soli i tłustych potraw.
By zwalczyć cellulit należy dostarczyć organizmowi produktów mających zdolność wiązania substancji toksycznych, które następnie są usuwane wraz z niestrawionymi resztkami pokarmowymi. Takimi substancjami są przede wszystkim błonnik pokarmowy i witamina C.

Źródłem błonnika pokarmowego są przede wszystkim otręby pszenne, pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż, płatki owsiane, soja, soczewica, dynia, cukinia, kabaczek, marchew, zielony groszek, kukurydza, suszone śliwki, banany, jabłka, gruszki, pomarańcze.

Witaminę C znajdziemy w takich produktach jak: warzywa kapustne (kapusta, kalafior, brukselka) owoce jagodowe (najwięcej ma czarna porzeczka), ziemniaki, żółte i zielone warzywa i owoce oraz inne warzywa i owoce (truskawki, maliny, owoce cytrusowe i południowe). Źródłem witaminy C jest też masło, mleko krowie, mięso i produkty zbożowe.

Dieta na zdrowe włosy

Piękne, lśniące włosy to efekt dostarczenia organizmowi niezbędnego budulca, czyli białka. Zawiera ono niezbędne aminokwasy siarkowe – cystynę i metioninę, które pełnią rolę wzmocnień oraz nadają prawidłową przestrzenną budowę włosom. Ich źródłem są przede wszystkim mięso, ryby, jaja, drób oraz produkty zbożowe i nasiona roślin strączkowych (płatki owsiane, zarodki pszenne, soja, otręby).

Osoby cierpiące z powodu przetłuszczania włosów, łojotoku i związanym z tym osłabieniem włosów, powinny zapewnić organizmowi odpowiednie dawki witamin z grupy B. Dodatkowo witaminy B6 i A wspomogą wzrost włosów, oraz zapobiegną szkodliwym oddziaływaniem czynników atmosferycznych i środowiskowych. Osłabione włosy domagają się też witaminy A, jonów cynku żelaza i miedzi.

Aby zagwarantować włosom komplet niezbędnych substancji należy dodatkowo spożywać pieczywo pełnoziarniste i razowe, naturalny ryż, gruboziarniste kasze, makarony razowe, pestki słonecznika, nasiona sezamu, kiełki pszenicy, orzechy, sałatę, brokuły, jarmuż, pomidory, paprykę, natkę pietruszki, koperek i brzoskwinie.

Trądzik a dieta

Trądzik jest efektem oczyszczania się organizmu z toksycznych produktów przemiany materii. Im więcej zjadamy chemicznych substancji (konserwanty, aromaty, barwniki), tym istnieje większe prawdopodobieństwo wystąpienia skórnych wykwitów.
Aby tego uniknąć, należy z diety wykluczyć bądź ograniczyć ilość spożywanych niżej wymienionych produktów:

  • pokarmy smażone na wielokrotnie wykorzystywanych tłuszczach, produkty fast-food,
  • bardzo ostre, pikantne potrawy (doprawione dużą ilością pieprzu, ostrej papryki i octu spirytusowego),
  • kawa, czekolada, alkohol, chałwa,
  • orzechy ziemne i importowane warzywa i owoce,
  • produkty zawierające barwniki, benzoesany, glutaminian sodu, syntetyczne aromaty („identyczne z naturalnymi”).

Warto natomiast zapewnić naszemu organizmowi spore ilości warzyw, owoców i oleju roślinnego, które są źródłem niezbędnych witamin: A, C, E i B. Dla prawidłowego funkcjonowania skóry, potrzebny jest też cynk, którego źródłem są produkty pełnoziarniste, nasiona słonecznika, rośliny strączkowe i kiełki pszenicy.

Źródło zdjęcia: coreperformance.com via Core on Pinterest

reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here