Ćwiczenia Pilates na spalanie kalorii, tłuszczu, odchudzanie

8
2166

fitness

Spalanie tłuszczu – fat burning

Zestaw ćwiczeń może posłużyć do odchudzania pod warunkiem, że będzie wykonywany w zestawieniu z innymi ćwiczeniami. Przykładowy zestaw (trwający 60 minut) znajdziesz w artykule: Pilates – piękna sylwetka.

… ilość kofeiny zawarta w filiżance kawy espresso może zwiększyć metabolizm o 4%. Wypita przed wysiłkiem fizycznym uwalnia tłuszcz z tkanki tłuszczowej i zamienia na paliwo dla ćwiczących mięśni. Diane Irons, Sekrety urody.

Każda aktywność fizyczna wspomaga utratę wagi, ale dopiero wysiłek fizyczny trwający powyżej 30 minut sprawia, że organizm zaczyna spalać własny tłuszcz. Przez pierwsze 30 minut na potrzeby energetyczne spalane są węglowodany.

Ćwiczenia dobre na rozgrzewkę znajdziesz w artykule: Pilates flex – ćwiczenia rozciągające. Te ćwiczenia należy wykonać także po ćwiczeniach zaprezentowanych na filmach poniżej.

Film – Pilates Burn

Film pokazuje ćwiczenia wspomagające spalanie kalorii i jest częścią 5 odcinkowego cyklu. Szczególnie w przypadku spalania tłuszczu ważne jest by tą część ćwiczeń wykonywać dopiero po 20-30 minutowej rozgrzewce.

Górne partie ciała (na filmie Lara Hudson)

Dolne partie ciała (na filmie Lara Hudson)

Częstotliwość ćwiczeń

3 razy w tygodniu to optymalne natężenie ćwiczeń. Trzymaj się harmonogramu: poniedziałek, środa, piątek lub wtorek, czwartek niedziela.

Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz ćwiczyć w wyznaczony dzień nadrób, to w przy najbliższej okazji nawet jeśli będzie, to wiązało się z ćwiczeniem 2 dni pod rząd.

Jeśli nie masz ochoty na ćwiczenia lub po prostu nie chce Ci się, postaraj się zmusić by wykonać przynajmniej 1 ćwiczenie. Zwykle potem przychodzi ochota na następne.

reklama

Ile trzeba czekać na efekty?

Joseph H. Pilates powiedział:

  • po 10 sesjach poczujesz różnicę,
  • po kolejnych 20 sesjach zobaczysz różnicę,
  • po kolejnych 30 sesjach będziesz miała nowe ciało.

Przy czym przez sesję należy rozumieć cały 50 minutowy cykl, a nie wyłącznie pojedynczy 10 minutowy zestaw ćwiczeń.

Zestawy ćwiczeń Pilates

Cykl 5 filmów podzielony jest tematycznie na ćwiczenia:

  • ABS (abdominal body system) – ćwiczenia kształtujące mięśnie brzucha, gdy celem jest płaski brzuch, likwidacja wylewających się boczków, poprawienie sylwetki,
  • pośladki i uda – czyli jędrne pośladki, mocne i szczupłe uda, wąskie biodra (talia osy),
  • rozciąganie – Pilates flex, czyli ćwiczenia rozciągające pozwalające rozluźnić mięśnie po wysiłki fizycznym, niwelują bóle kręgosłupa, barków, szyi, odprężają po ciężkim dniu lub mogą posłużyć jako antydepresant,
  • spalanie kalorii – ćwiczenia mogące wspomóc odchudzanie, wykonywane w serii z 3 innymi zestawami intensywnie wspomagają spalanie tłuszczu.

Zestawy ćwiczeń tworzą całość – 50 minutowy system ćwiczeń do codziennego wykonywania. Jeśli macie mało czasu każdy z 10 minutowych odcinków można wykonywać innego dnia.

8 KOMENTARZE

  1. Prosze o informacje na jakich zasadach moge zostac posiadaczka plyty DVD z calym zestawem cwiczen pilates z Larą Hudson

ZOSTAW ODPOWIEDŹ