Pilates flex – ćwiczenia rozciągające

16
1578

Korzystny wpływ ćwiczeń rozciągających

Mało aktywny tryb życia sprzyja nieprawidłowej postawie, zastaniu stawów, a z upływem lat mniejszej elastyczności ciała.

Ćwiczenia rozciągające metody Pilatesa:

  • rozciągną mięśnie,
  • rozruszają sztywne stawy,
  • przywrócą swobodny, lekki sposób poruszania,
  • zredukują bóle i dolegliwości ramion, szyi oraz kręgosłupa,
  • zniwelują asymetrie ciała (poprawią ułożenie ciała).

Film z Larą Hudson – Pilates flex

Film prezentuje cykl ćwiczeń rozciągających, które można, a nawet powinno się łączyć z pozostałymi zestawami.

Częstotliwość ćwiczeń

3 razy w tygodniu to optymalne natężenie ćwiczeń. Trzymaj się harmonogramu: poniedziałek, środa, piątek lub wtorek, czwartek niedziela.

Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz ćwiczyć w wyznaczony dzień nadrób, to w przy najbliższej okazji nawet jeśli będzie, to wiązało się z ćwiczeniem 2 dni pod rząd.

Jeśli nie masz ochoty na ćwiczenia lub po prostu nie chce Ci się, postaraj się zmusić by wykonać przynajmniej 1 ćwiczenie. Zwykle potem przychodzi ochota na następne.

reklama

Ile trzeba czekać na efekty?

Joseph H. Pilates powiedział:

  • po 10 sesjach poczujesz różnicę,
  • po 20 sesjach zobaczysz różnicę,
  • po 30 sesjach będziesz miała nowe ciało.

Przy czym przez sesję należy rozumieć cały 50 minutowy cykl, a nie wyłącznie pojedynczy zestaw ćwiczeń (taki jak na filmie).

Zestawy ćwiczeń Pilates

Cykl 5 filmów podzielony jest tematycznie na ćwiczenia:

  • ABS (abdominal body system) – ćwiczenia kształtujące mięśnie brzucha, gdy celem jest płaski brzuch, likwidacja wylewających się boczków, poprawienie sylwetki,
  • pośladki i uda – czyli jędrne pośladki, mocne i szczupłe uda oraz łydki,
  • rzeźbienie ciała, ale z naciskiem na górne partie, obręcz barkowa, smukłe ręce, prawidłowa postawa,
  • rozciąganie, ćwiczenia rozciągające pozwalające rozluźnić mięśnie po wysiłki fizycznym, niwelują bóle kręgosłupa, ramion, szyi, odprężają po ciężkim dniu lub mogą posłużyć jako antydepresant (film powyżej),
  • spalanie kalorii – ćwiczenia mogące wspomóc odchudzanie, wykonywane w serii z 3 innymi zestawami intensywnie wspomagają spalanie tłuszczu.

Zestawy ćwiczeń tworzą całość – 50 minutowy system ćwiczeń do codziennego wykonywania. Jeśli macie mało czasu każdy z 10 minutowych odcinków można wykonywać innego dnia.

16 KOMENTARZE

  1. Ze swojej strony dodam, że warto posłuchać, co instruktorka ma do powiedzenia, bo wpływa to na skuteczność ćwiczeń. Szczególnie ważne są uwagi na temat oddychania, poprawnej postawy i dokładności wykonywanych ćwiczeń. Postaram się w najbliższym czasie napisać coś na ten temat dla osób, które słabo znają angielski, albo niewiele miały do czynienia z ćwiczeniami fizycznymi prowadzonymi przez profesjonalistów.

  2. jak juz pisalam, bardzo dobre cwiczenia, najlepiej miec kilka zestawow zeby sie nie nudzilo 🙂 odchudzam sie dzieki cwiczeniom i tabletkom, efekty sa ekstra:)

  3. Ćwiczenia jak najbardziej tak! Pilates, joga. Ale co do tabletek to mam mieszane uczucia. Zawsze mam obawy że nas do siebie za bardzo przywiązują. Wierzymy potem tylko w dobroczynną moc tabletek a nie w ćwiczenia czy w dietę

  4. Z tabletek spokojnie możesz zrezygnować. Wystarczy dobrze się odżywiać i regularnie ruszać. Wszystkie badania jak na razie dają 1 wynik, a mianowicie, że tabletki działają jak placebo. I nie ma to żadnego znaczenia, że teraz jakaś firma wypuściła nowe, szczególnie te o których buzz marketingowcy piszą na wielu stronach i forach…. Po prostu jeszcze takich nie wymyślono, co by działały.

  5. no właśnie… takie tez odniosłam wrażenie odnośnie tabletek… Jedynie efekt Placebo i nic więcej…A tyle się pisze o tabletkach nowej generacji… bzdura!

  6. u mnie właśnie nie jest to tylko placebo. Nie mam za bardzo czasu na ćwiczenia i dlatego biorę tabletki. Dla mnie to idealne rozwiązanie. Jak mam czas to się ruszam, ale często jest tak, że dlużej muszę zostać w pracy.

  7. witam. widzę że tu same panie są tylko:D. Mam pytanie bo widzę że te ćwiczenia rozciągające są dobre, ale co z dokładnością ćwiczeń kiedy ja nie jestem tak dobrze rozciągnięty jak ta pani na tym filmie??porostu nie jestem w stanie ułożyć ciała tak jak powinno być (np.nie mogę dotchnąć pietami ziemi gdy jestem opary rekami o ziemie a pośladki maja być uniesione w górę)

  8. kurde nie wiem o co chodzi, trzeba ćwiczyć całą sesję jednego dnia czy że np, w poniedziałek na płaski brzuch, wtorek rozciągające itd..? prosze o odp 🙁

  9. Cwiczyć trzeba te kilka ćwiczeń razem co daje 50 minut – to jest cały cykl. Ja ćwiczę co dwa dni, bo tak najlepiej. Trzeba sobie zaplanować dni i znaleźć czas dla siebie 🙂 Na górze masz napisane o tym zestawie i masz linki do ćwiczeń. Pozdrawiam 🙂 p.s nie poddawaj się ;p

  10. Cwiczyć trzeba te kilka ćwiczeń razem co daje 50 minut – to jest cały cykl. Ja ćwiczę co dwa dni, bo tak najlepiej. Trzeba sobie zaplanować dni i znaleźć czas dla siebie 🙂 Na górze masz napisane o tym zestawie i masz linki do ćwiczeń. Pozdrawiam 🙂 p.s nie poddawaj się ;p

ZOSTAW ODPOWIEDŹ