Pilates – piękna sylwetka

19
1313

Violet Zaki
Przed każdym filmem znajdziesz informacje, których partii ciała będą dotyczyły ćwiczenia i jaki jest ich cel.

Pamiętaj by zestaw ćwiczeń rozciągających pokazany na pierwszym filmie wykonać jeszcze raz po ostatnim filmie.

… ilość kofeiny zawarta w filiżance kawy espresso może zwiększyć metabolizm o 4%. Wypita przed wysiłkiem fizycznym uwalnia tłuszcz z tkanki tłuszczowej i zamienia na paliwo dla ćwiczących mięśni.
Diane Irons, Sekrety urody.

Mała czarna przed…

Kawy nie należy pić bezpośrednio przed ćwiczeniami (min. 30 min. wcześniej). Posiłek min. 2 godz. wcześniej.

reklama

Zanim zaczniesz ćwiczyć

Osoby, które mają kłopoty z nadciśnieniem lub nie są pewne, co do stanu swojego zdrowia powinny skonsultować możliwość rozpoczęcia ćwiczeń ze swoim lekarzem rodzinnym. Po zakończeniu ćwiczeń należy uzupełnić płyny (woda niegazowana).

Nie rozpoczynaj ćwiczeń kilka dni przed ważnym wydarzeniem na którym chcesz wyglądać jak bywalczyni klubów fitness, bo nie zdążysz wypracować żadnych efektów, a w dodatku będziesz sobie musiała radzić z bólem mięśni.

Rozbiegówki przed filmami wykorzystaj na rozluźnienie mięśni po ćwiczeniach oraz łyk wody niegazowanej.

Rozgrzewka – ćwiczenia rozciągające

Cel: przeciwdziałanie kontuzjom, redukcja bóli krzyża, szyi i barków, niwelacja wad postawy i asymetrii ciała, antydepresant.

Nie lekceważ tej części ćwiczeń w szczególności jeśli nie jesteś przyzwyczajona do codziennego wysiłku fizycznego.

ARVE Error: no id set

Ćwiczenia rozciągające powinnaś wykonać ponownie, po wykonaniu zestawu pokazanego na ostatnim filmie.

Ćwiczenia całego ciała

Cel: ogólnorozwojowy, dobre jako wstęp do następnych ćwiczeń na określone partie ciała.

ARVE Error: no id set

Pilates – rzeźbienie ciała

Cel: smukłe ręce, pozbycie się obwisłej skóry pod bicepsem, podniesienie i ujędrnienie piersi, wyprostowana sylwetka.

ARVE Error: no id set

Zestaw na pośladki i uda

Cel: zgrabny tyłek i uda, przeciwdziałanie pomarańczowej skórce/

ARVE Error: no id set

Mięśnie brzucha (ABS)

Cel: płaski brzuch, likwidacja oponki, wylewających się boczków, poprawa sylwetki.

ARVE Error: no id set

Częstotliwość ćwiczeń

Jeśli chcesz wyglądać jakbyś ostatnie tygodnie spędziła na siłowni wykonaj ćwiczenia na kilka godzin przed imprezą. Rozgrzane mięśnie pozostaną napięte przez wiele godzin, a zakwasy pojawią się dopiero następnego dnia.

Optymalne natężenie ćwiczeń – 3 razy w tygodniu. Postaraj się trzymać harmonogramu, np: poniedziałek, środa, piątek lub wtorek, czwartek niedziela.

Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz ćwiczyć w wyznaczony dzień nadrób, to w przy najbliższej okazji nawet jeśli będzie, to wiązało się z ćwiczeniem 2 dni pod rząd.

Jeśli nie masz ochoty na ćwiczenia lub po prostu nie chce Ci się, postaraj się zmusić by wykonać przynajmniej 1 ćwiczenie. Zwykle potem przychodzi ochota na następne.

19 KOMENTARZE

  1. Teresa nie łam się! To tylko kwestia czasu, kiedy przyzwyczaisz organizm do wysiłku. Po kilku tygodniach będziesz się czuła doskonale. Na początek po prostu skróć czas ćwiczeń i rób dłuższe przerwy między kolejnymi partiami ćwiczeń.

  2. czesc chcialabym zaczac takie cwiczenia ale nie bardzo wiem jak to sciagnac i nagrac na plyte bo nie bardzo mam warunki robic to przy komputerze pomozecie??

  3. ćwiczenia są fantastyczne ! dla zabicia nudy postanowiłam je wypróbować ! czuje się cudownie, chociaż jak na początek to czuję że jutro rano zakwasy będą mordercze 😛 POLECAM!

  4. Ćwiczenia Rewelka, tylko chęci trzeba ;D Niedługo Nowy Rok więc moje postanowionko to wykonywać te ćwiczenie przynajmniej raz w tyg! ;D Najtrudniej zacząc później jakoś idzie. Pozdrawiam i życzę wytrwałości w ćwiczeniu!

  5. Uuuh. Ćwiczenia są fantastyczne, ale brak kondycji daje się we znaki i to nieźle. Mam nadzieję, że za każdym razem będzie coraz lepiej i, że efekty będą widoczne 🙂

  6. Ćwiczenia są rewelacyjne, po tygodniu widać pierwsze efekty, a po miesiącu ciało jest zupełnie inne:) życzę powodzenia, naprawdę warto!

  7. Ręce mi drżą po tym ćwiczeniu z hantlami haha :)Tylko nie chcę mieć takich rąk jak ta kobieta, która pokazuje ćwiczenia na rzeźbienie sylwetki tylko po prostu żeby byly szczupłe….to wcale nie zachęca.

    W ogóle spójrzcie na tę dziewczynę ćwiczącą w różowym topie… figura marzenie. Ciekawe jak długo ćwiczy bo wygląda jakby chodziła na siłownię 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ