Skąd czerpać energię na wiosnę

Dziś pierwszy dzień wiosny. Jak pobudzić organizm do życia, aby w pełni korzystać z uroków wiosny i cieszyć się doskonałym nastrojem.

Wzmacniająca dawka mikroelementów

Przede wszystkim warto uzupełnić organizm o odpowiednią dawkę mikroelementów, ponieważ kawa to tylko dorywcza pomoc, która nie zapewni nam efektu na dłużej, a dzień jest długi i lista zaplanowanych zadań zazwyczaj jeszcze dłuższa.

Magnez

Jeśli reagujemy nerwowo na każdą kłopotliwą sytuację, mamy problemy z koncentracją, a do tego trudno nam zebrać myśli, zapewne oznacza to brak magnezu. Jego dzienna dawka dla kobiety to ok. 310-320 mg, dlatego też zazwyczaj musimy dodatkowo zadbać o podniesienie ilości magnezu w organizmie. Nie warto sięgać od razu po suplementy. Jest dużo smacznych produktów, które są doskonałym źródłem magnezu. Należą do nich: banany, czekolada, kasza gryczana, szpinak, płatki owsiane, orzechy laskowe, warzywa strączkowe, oraz ryby takie jak makrela, czy też dorsz.

Potas

Równie ważny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu jest potas. Jest to bardzo ważny pierwiastek, ponieważ znajduje się w każdej komórce naszego ciała, gdzie dostarcza niezbędnych substancji odżywczych i zarazem usuwa zbędne produkty przemiany materii. Dodatkowo potas ma duży wpływ na układ nerwowy oraz prawidłową pracę mięśni. Reguluje ciśnienie krwi oraz pracę nerek.

Jeśli się odchudzasz lub pijesz herbatki odchudzające, koniecznie zadbaj o uzupełnienie potasu, ponieważ tego typu herbatki wypłukują go z organizmu.
Najlepszym, naturalnym źródłem potasu są pomidory, ziemniaki, seler, grejpfruty, awokado, kiwi oraz suszone morele i figi.
Dzienne zapotrzebowanie na potas to 2000 mg, choć według niektórych dietetyków nawet w granicach 3500 mg.

Cynk

Wiele z nas nie zdaje sobie sprawy jak ważny jest dla nas cynk. Jest nieoceniony w podnoszeniu odporności oraz zapobiega infekcjom dróg oddechowych. Zdrowe paznokcie, brak problemów ze skórą, piękne włosy w bardzo dużej mierze zależą od odpowiedniej dawki cynku w organizmie.

Najwięcej cynku znajduje się w wątrobie wieprzowej oraz wątróbce drobiowej, oraz pieczeni wołowej, jak również w zielonym groszku, fasoli, migdałach i pełnoziarnistym pieczywie żytnim. Jeśli lubimy owoce morza, warto sięgnąć po ostrygi i małże, ponieważ są bogactwem cynku.
Dzienne zapotrzebowanie to ok. 12 mg.

reklama

Wapń

Nieustannie musimy pamiętać o uzupełnianiu wapnia, ponieważ ma on ogromny wpływ na stan naszych kości. Najbardziej zaskakuje fakt, że produkty zawierające wapń są ogólnodostępne oraz stosunkowo niedrogie, a i tak spora ilość osób cierpi na niedobór wapnia. Nie można lekceważyć tego pierwiastka, ponieważ jego niedobór to nie tylko problemy z kośćmi, ale również z układem nerwowym i sercem.

Złego początki są w naszych codziennych ulubionych produktach, typu coca cola, które to idealnie wypłukują wapń z organizmu. Przykładają się również do tego słone przekąski, takie jak paluszki, czy chipsy oraz zbyt duża ilość soli dodawana do potraw.

Najbogatszym źródłem wapnia jest oczywiście mleko i jego przetwory, soja, natka pietruszki oraz szczypiorek, groch, fasola oraz sardynki w oleju.
Dzienne zapotrzebowanie to ok. 1000 mg.

Żelazo

Niedobór żelaza w organizmie również może objawiać się apatią oraz ogólnym wyczerpaniem. Do tego dochodzą bóle głowy, blada cera i spore osłabienie. Jeśli chcemy odzyskać radość dnia codziennego, warto sięgnąć po szpinak, fasolę, brokuły, groch, wątróbkę, płatki śniadaniowe oraz pieczywo pełno pszenne.
Dzienne zapotrzebowanie mieści się w granicach 15 mg.

Dbanie o prawidłową dietę oraz uzupełnianie związków mineralnych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu to pierwszy, ale jakże duży krok do pogodnego i radosnego życia, pozbawionego stresu, a pełnego ciekawych wyzwań, na które mamy chęć, a przede wszystkim siłę.

Słońce – na codzienne zmartwienia

Wraz z nastaniem wiosny, dzień staje się coraz dłuższy, a słońce wymusza pierwszeństwo nad chmurami i zimnym wiatrem. Tego właśnie słońca brakowało zarówno naszemu organizmowi, jak i skórze.

Słońce to doskonały aplikator energii i radości. Jeden ciepły, słoneczny dzień jest lepszy od szalonych zakupów w galerii. Daje bowiem dłuższe poczucie odprężenia i radości. Do tego dochodzi efekt pierwszej opalenizny, która daje moc szczęścia praktycznie każdej kobiecie.

Światło słoneczne wpływa na wytwarzanie witaminy D3, która jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania kości. Szczególnie istotny wpływ witamina ta ma na rozwój i wzrost dzieci. Przebywanie na dworze, w słoneczny, ciepły dzień doskonale wzmacnia układ odpornościowy. Co najistotniejsze, dzięki promieniom słonecznym, w naszym organizmie wytwarzają się endorfiny, czyli hormony szczęścia. Zatem jeśli tak łatwo możemy osiągnąć choć odrobinę szczęścia w codziennym życiu, warto skusić się na wiosenny spacer spowity pierwszymi promieniami słońca.

Szalone zakupy

Jeśli jednak spacery nie są dla ciebie, można udać się na wiosenne szalone zakupy. Nic nie wpływa tak ożywczo na kobietę jak wiosenny remanent w szafie. Zimowe ciuchy lądują w pawlaczu, a w szafie.. robi się pusto. Zatem czas ruszyć na zakupy. Niekontrolowane, niepowstrzymane zakupy. Wiosna zdarza się raz do roku więc możemy pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa.

Nowa fryzura

Możemy pójść krok dalej i podczas wiosennego spaceru odwiedzić zaufanego fryzjera, który podpowie nam pomysł na szałową, zupełnie odmienioną fryzurę lub też typowo wiosenny kolor włosów. Nie bójmy się zmian. W razie niepowodzenia włosy odrosną, a kolor można zmienić w każdej chwili. Warto jednak zaryzykować i uwolnić nową siebie. Kto wie, może szczęśliwszą, bardziej pewną siebie, kobiecą.

Wiosenne postanowienia

Wiosna to lepszy czas na postanowienia, aniżeli zimny i ponury koniec roku i postanowienia noworoczne. Wiosną mamy bowiem dużo, często niestety skrywanej energii. Zazwyczaj mówimy, gdybym tak mogła nic nie robić, miałabym mnóstwo siły. Jednakże nie ma odrobiny prawdy w tym twierdzeniu. Tylko szczera, pobudzająca emocje i zaangażowanie pasja może, wbrew pozorom stać się źródłem największej energii. Nie ważne, czy hodujemy kwiatki, zajmujemy się hand made, czy wspinaczką górską. Ważne, że pasja rozluźni nasze emocje, stanie się azylem i sposobem na radosne spędzanie czasu.

Jeśli nie mamy sposobu na spędzanie wolnych chwil, taka bezczynność powoduje największą utratę energii, a co jeszcze gorsze, źle wpływa na emocje i wiarę w samą siebie. Warto zatem poszukać źródła naszej radości, a wiosenne poszukiwania są o wiele bardziej przyjemne i dają więcej możliwości. W poszukiwanie pasji warto zaangażować partnera lub też własne dzieci. Wspólne spędzanie czasu zbliża bliskie osoby i daje dodatkowy powód do radości.

Warto się zmienić

Zdrowe odżywianie, spokojne spacery w promieniach słońca, zakup nowej wiosennej garderoby, zmiana fryzury, to wszystko może dodać nam wiele pozytywnej energii, którą możemy także obdarować otoczenie. Jednakże musimy pamiętać, że jeśli jesteśmy naładowane złą energią, źle nastawione do życia oraz otoczenia, żaden z powyższych pomysłów nie pozwoli nam cieszyć się życiem w pełni. Wiosenną zmianę warto zatem zacząć od uspokojenia swoich emocji, ponieważ te negatywne będą jak wentyl, którym ucieka z nas pozytywna energia. Dajmy sobie odrobinę wytchnienia, poluzujmy pas obowiązków, poczujmy wiosnę i poddajmy się jej dobroczynnemu wpływowi.

reklama

1 KOMENTARZ

  1. mam pytanie kto wie ile rzeczywiscie zawieraja cynku małże patrxzyłem wroznych zrodlach w necie rozbierznosci sa ogromne ! podaja od 1.6 mg do nawet 120 mg:O wiec jak to jest naprawde i ile maja?:P

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here